۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۷۰۳۳۷
امام جمعه مسجد سلیمان:

  سیره بزرگان در نظام درسی گنجانده شود

  سیره بزرگان در نظام درسی گنجانده شود
حجت الاسلام امینی گفت: زندگی نامه و مستند سیره بزرگان باید ساخته شود و در نظام درسی به عنوان الگو قرار گیرند.
حجت الاسلام محمد صادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز در خصوص نقش و جایگاه مرحوم آیت الله یزدی در عرصه‌های مختلف انقلاب بیان داشت: مرحوم آیت الله یزدی از نوادر بودند؛ علمای ربانی در انقلاب اسلامی بسیارند، اما کمتر کسی مانند ایشان را می‌توان در خدمت گذاری دید.

امام جمعه مسجد سلیمان ادامه داد:مرحوم آیت الله یزدی شخصیتی انقلابی، ولایی، عالم، فقید، مردمی و متعهد به نظام بود؛ شجاعت و استقامت ایشان در مقابل انحرافات که بزرگان به دلایلی برخورد صحیح نکردند؛ مثال زدنی است.

حجت الاسلام امینی در رابطه با روحیه مبارزه گری مرحوم آیت الله یزدی تصریح کرد: برای مبارزه با ظلم، فساد، کژی و استکبار باید از آبرو گذشت؛ آبرو دادن به مراتب سخت‌تر از جان دادن است؛ این عالم فقید در همه فضائل حوزوی مشترک با سایر علما در انقلابی گری و شجاعت استثناء بود.

وی افزود: اگر ما افرادی را مانند آیت الله مصباح، آیت الله جنتی و مرحوم آیت الله یزدی داشتیم سطح آگاهی‌ها در جامعه بیشتر می‌شد و در دوراهی‌های خاص با تصمیم بهتر از فرصت‌ها استفاده می‌کردیم و متحمل خسارت نمی‌شدیم.

امام جمعه مسجد سلیمان با اشاره به نقش مرحوم آیت الله یزدی در فتنه ۸۸ گفت: این عالم فقید به همراه آیت الله جنتی نقش به سزایی را داشتند، ایشان در انتخابات‌های مختلف در سمت شورای نگهبان با وجود تهمت‌ها و مشکلات سینه سپر کردند؛ مرحوم آیت الله یزدی تداعی کننده شخصیت مالک اشتر و عمار یاسر برای رهبر معظم انقلاب بود.

حجت الاسلام امینی در خصوص وظیفه حوزه علمیه، طلاب و جوانان برای الگو برداری از سیره مرحوم آیت الله یزدی تصریح کرد: حوزه علمیه موظف است که در ساختار‌های تربیتی و پرورشی خود این بزرگان را به عنوان الگو معرفی کند؛ همچنین به معرفی شهید نخست اسلام تا زمان حال شیخ فضل الله نوری، مدرس، آیت الله بهشتی و ... بپردازند.

وی در پایان گفت: زندگی نامه و مستند سیره بزرگان باید ساخته شود و در نظام درسی به عنوان الگو قرار بگیرند. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات